17.5.12

All of the moments that already passed We'll try to go back and make them last


Syy tuolle tarinalle Willistä seuraa tässä. Ilta, joka alkoi tylsästi, ei olisi kiinnostanut vähääkään lähteä minnekään tai nähdä ketään. Väsytti, vitutti ja olo oli muutenkin surkea ja yksinäinen. Olin kuitenkin luvannut lähteä kaupunkiin ja olihan se sitten mentävä. Siitä tulikin ilta, jolloin mulla oli hauskempaa kuin ikuisuuksiin.

Lähdettiin kavereiden kanssa baariin vasta myöhään, ehkä kahdeltatoista. Mä soittelin siinä taksista Willille, että näkisikö sitäkin vaikka pitkästä aikaa. No Will oli baarissa ja kutsui meidät liittymään seuraan. Mä salaa toivoin, että jospa nyt meillä olisi mahdollisuus käydä uusi keskustelu aiheesta mitä jos sitten kuitenkin.

Mun kaverit halusivat toiseen baariin ja niinpä mä menin yksin sinne, missä Will oli. Siellä Will oli Tytön ja muutaman kaverinsa kanssa pöydässä. Pettymys oli aika kova, kun tajusin, mistä Willin ja Tytön välillä oli kyse. Will vaikutti itsekin vähän vaivaantuneelta tilanteesta, mutta ainahan se tuntuu näin menevän ja iltaa jatkettiin kuitenkin samalla kokoonpanolla. 

Mä olin tavannut Willin kaverin, Miken muutaman kerran aiemminkin, mutta me ei oltu koskaan edes juurikaan juteltu. Samalla teemalla kuin aiemminkin, mä en ollut pitänyt Mikkee yhtään mun tyylisenä miehenä tai katsellut sitä edes koskaan. Mikke oli kyllä Bossin ja vähän Maxinkin vastakohta, sellainen rokkarirenttu. Mutta se vaikutti ihan kamalan ujolta (ensivaikutelma voi olla aika väärässä) ja ulkonäöllisestikin se oli ihan jotain muuta, kuin mun makuun sopivaa. Pitkät vaaleat hiukset ja sellaiset pikkupojan enkelikasvot. Muhun noi pitkähiuksiset miehet ei ole oikein koskaan kolahtaneet. En tykkää, jos miehellä on enemmän tukkaa kuin mulla :D.

No mutta, niinkuin siinä aika useesti käy, pari kaljaa myöhemmin maailma alkoi näyttää erilaiselta. Oltiin juteltu siinä illan aikana Miken kanssa aika paljon ja Mikke vaikutti jonkin verran kiinnostuneelta, mutta ei tehnyt kuitenkaan minkäänlaista aloitetta. Itse olin vielä kahden vaiheilla ja narikkajonossa ajattelin, että taidan lähteä yksin kotiin. Mutta toisin kävi. Ulos kun päästiin, Mikke totesi mulle, että nyt lähdettäis jatkoille ja mun kuulemma piti tulla mukaan. Miken kämpille suunnattiin sitten muutaman ihmisen voimin. Niinkuin näämmä kaikki muutkin tässä pikkukaupungissa, Mikke asuu aika lähellä mua. Aattelin, että pääsen sitten nopeesti kotiin, jos siltä tuntuu.

No eipä tuntunut. Loppuyö me kuunneltiin musiikkia, juotiin, juteltiin ja leikittiin luottamusleikkejä (niitä kaatuilujuttuja, u know? Tosi fiksua kännissä, jep). Aamu taisi lähennellä jo kahdeksaa, kun makoiltiin sängyllä tuijottamassa kattoa. Mikke etsi mun käteni käteensä jostain peiton kolosta. Me jäätiin kahdestaan ensimmäistä kertaa koko ”yönä”, kun muu porukka siirtyi kerrankin yhdessä tupakalle parvekkeelle. Kun ovi kolahti kiinni, meidän huulet oli jo löytäneet toisensa. Sillä hetkellä mun päässäni taisi naksahtaa joku ihan vinksalleen.

Me ei siis oltu päästy nukkumaan ollenkaan ja koska ketään ei oikeestaan edes väsyttänyt enää siinä aamulla yhdentoista aikaan, me päätettiin lähteä etsimään joku lähikuppila, joka olisi auki ja poiketa aamukaljalla. Siinä baaritiskillä notkuessa tuoppi kädessä alkoi jo pikkuhiljaa väsyttää. Yksien jälkeen Mikke ja mä lähdettiin yhtä matkaa kotiin päin.

Mä olin suuntaamassa suoraan Miken luokse ja ihmettelin, kun se pysäytti mut risteyksessä. ”Tulisitko mun luo?” se kysyi ja mä olin ihan ihmeissäni. Ei mulle ollut tullut mieleenkään sellainen vaihtoehto, että mentäisiin eri osoitteisiin. Miken luo me sitten päädyttiin. Väsynyttä ja humalaista aamusettiä, mutta Mikke oli siltikin älyttömän hyvä. 

Nukkuun me päästiin viimein kolmelta iltapäivällä. Mä heräsin kuudelta ja aloin hipsiä kotia kohti. Eteisessä toi vielä varmisti, että ollaanhan me vaihdettu numeroita. Aikamoiset lähtöpusut sain ja Mikke kysyi, että kai vielä nähdään. Nähdään. Nähdäännähdäännähdään! Mä olisin jäänyt siltä seisomalta vaikka toiseksi yöksi, jos Mikke olisi pyytänyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti