21.5.12

I should have known, I’ve been here before


Mä en ollut tosiaan nähnyt Mikkeä muutamaan viikkoon, enkä oikeastaan edes ollut sitä paljoa ajatellut. Kuvittelin, että pystyin suhtautumaan siihen sinä, mitä se oli ollutkin: satunnaisena hoitona. Niinpä yhtenä iltana, kun Mikke soitti mulle baarista ja kysyi, lähdettäisiinkö yhtä matkaa kotiin, mä suostuin. 

Sillä hetkellä, kun Mikke käveli nurkan takaa siihen risteykseen, jossa mä sitä odotin, mä tiesin arvioineeni itseni ihan väärin. Jos olisin ollut yhtään järkevä, olisin vielä perunut koko jutun. Mutta viimeistään silloin, kun Mikke katsoi mua silmiin ja kumartui suutelemaan, järki katosi taivaan tuuliin.
Miten hölmö sitä voikaan olla? Olinko mä muka unohtanut, että Mikellä oli joku outo taito saada mut sekoamaan? Tai sitten mä kuvittelin oppineeni pitämään ajatukseni aisoissa paremmin kuin muutamaa viikkoa aikaisemmin. Yeah, right.

Meillä oli kiva yö, tottakai. Miken kanssa se on sitä aina. Aamu meni tutun kaavan mukaan ja kun me maattiin siinä sängyllä halailemassa (Aina kun me nähdään, Mikke käyttäytyy aina niinkuin me oltaisiin joku rakastunut pariskunta. Se ehkä se ongelma onkin. Muut ajat on jotain ihan päinvastaista. Mixed signals, sitäpä se.), ovikello soi.Katsottiin toisiamme kummissaan. Ovikello soi uudestaan ja Miken kaveri alkoi huudella postiluukusta, että jos vaikka pääsisi sisään. Me alettiin aika kiireesti etsiä vaatteita lattioilta ja peiton seasta. Mä en löytänyt kuin paitani ja housut. 

Oli siinä pokassa pitelemistä, kun Mikke viimein avasi oven kaverilleen. Mä esittäydyin virnistellen, eikä Mikkekään ollut kovin paljoa parempi vakavoitumisessa. Mä yritin vaivihkaa katsella ympärilleni ja etsiä kadonneita vaatekappaleita, mutta ei niitä (onneksi) ollut näkyvissä (enpä ole muuten koskaan kysynyt Mikeltä, löytyikö niitä ikinä ja mitä niille sitten tapahtui). Vähän oli hankalaa koittaa käyttäytyä siinä normaalisti. Mä päätin lähteä hiippailemaan kotiin päin.

Tosiaan. Idea ei ollut kovin hyvä sen suhteen, että Mikke jäi taas mieleen pyörimään. Sama vanha teema kuitenkin jatkui, eikä Mikestä kuulunut juuri mitään. Olisihan se pitänyt tietää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti